salam tazkir

" tidak ada yang bahaya bagi iman melainkan cinta kepada dunia dan tidak ada bahaya bagi hati melainkan tertarik kepada hiasan dunia. Maka, apabila hati telah hancur, apalagi yang akan dibanggakan oleh seseorang di hadapan Allah kelak?" -Imam Ahmad Bin Hanbal-

Tuesday, December 24, 2013

Aku bukan si orang tua

Gerakku,
Lakuku, Sudah seperti orang tua-tua Atau mungkin orang-orang tua lebih cergas dariku
Layaknya seperti nenek si bongkok tiga, Tapi tak pernah aku tahu, Bagaimana sakit atau lenguh nenek itu membongkok Ketika sujud ataupun rukuk..
Nyata kini aku yang merasa, Di atas jalan meredah malam sejuk pulang dari rumah seorang guru Hampir rebah angkara sakit si tulang belakang Merebaknya hingga ke pinggang Mujur ada teman yang sudi memapahku pulang.
Aku tidak tahu adakah sakit peritnya memang begitu Kerna yang lebih aku makruf, Sakitku berpilihan raya mampu buat aku mengasingkan dari keramaian Mencari makna sebenar bertanding bukan atas pilihan..
Nyata jedanya bukan sebentar... Mujur Tuhan hadiahi cuti buat aku bermuhasabah diri
Terima kasih buat teman-teman yang sudi membantuku mengesat air mata Saat aku sakit berpilihan raya, atau saat sakit tulang belakangku terkepit.. Moga Tuhan rahmati kalian..
Salam juang dari kejauhan...

21 Disember 2013
Abid Imtiyaz, Terdampar sepi atas katil, Bayt Aflah.

No comments: