salam tazkir

" tidak ada yang bahaya bagi iman melainkan cinta kepada dunia dan tidak ada bahaya bagi hati melainkan tertarik kepada hiasan dunia. Maka, apabila hati telah hancur, apalagi yang akan dibanggakan oleh seseorang di hadapan Allah kelak?" -Imam Ahmad Bin Hanbal-

Monday, February 24, 2014

Usah dibiari aku...


Titik.
Harusnya aku faham sendiri.

Menghinggut bahu pinta difahami,
untuk apakah?

Kan sudah dibilang,
harusnya aku faham sendiri.

Titik.

Aku mohon.
Jangan sekeras ini menghukumku.

Sedang Tuhan Maha Pengasih,
mengapa biar diri tersisih..??

Pada dua mata yang berkaca,
nah,cuba kau baca..!!

Pada dua bibir yang mengetap,
belum lagi rasa disentap..??

Pada mimik muka penuh derita,
Ah, itukan hasilnya selepas puas berfoya-foya..!

Ia masih belum di garis penamat,
pasti untuk aku masih ada pintu taubat..

Ambil semula darah nan segumpal itu,
merahnya sudah menghitam,
seakan mengeras,
ada bau hanyir yang seakan menusuk,
adakah mahu terus dibiar...??

Sendiri punya laku,
mengapa tidak mahu mengaku..??

Masih mengharap ada waktu,
maka saat ini terus orakkan langkah itu.

Tuhan tidak pernah tercuai walau sedetik tentangku,
maka mengapa perlu aku ragu.

Maka berhimpunlah segala bicara-bicara yang terpendam sekian lama,
Namun, hanya mampu diungkap dari hati yang meremuk..
Duka,
Air mata itu tafsiran segalanya,
biar Tuhan baca...

Titik.

Bicaraku tidak perlu,
Kerana segala kisah DIA lebih Tahu,
Maka di atas sejadah itu hanya mampu aku berteleku,
menghambur segala resah dan nestapa dek kumpulan dosa yang menjajah...

Tuhan,
aku butuh hati yang baru,
agar interaksi antara aku dan kau tidak lagi terganggu...

Tolong aku Tuhan..............



240214
Kamar Sepi, Bayt Aflah.
-Ana Imtiyaz-






No comments: