salam tazkir

" tidak ada yang bahaya bagi iman melainkan cinta kepada dunia dan tidak ada bahaya bagi hati melainkan tertarik kepada hiasan dunia. Maka, apabila hati telah hancur, apalagi yang akan dibanggakan oleh seseorang di hadapan Allah kelak?" -Imam Ahmad Bin Hanbal-

Friday, July 3, 2015

JIBRIL.

Ini kali kedua.
Tak, aku tak sengaja. Dia yang laju sangat.
Jadi, kau tak nak ngaku salah?
T_T....
Kalau lah kau tahu galau sekeping hati insani.
Memang aku cuai, sebab tak sempat aku nak turun, dia dah turun bergolek-golek dulu,dan tangga tu ruang dia kecil.
Ya, aku salah sebab ada yakin dengan dia sedikitlah aku biar dia lepas dulu.
Tapi, tolong.. Jangan meletakkan kesalahan tu sehingga aku tak boleh dah jumpa dia.
Dan akhirnya, aku faham sendiri yang aku perlu menjauh.
Jibril, i will always miss you.
And i'm really sorry.
Moga Allah ampunkan dosa-dosa mak andak..
*Biasa jibril akan datang kat mak andak dengan bawa dua ekor binatang ni kemudian jibril akan hulur benda tu kat mak andak..

No comments: