salam tazkir

" tidak ada yang bahaya bagi iman melainkan cinta kepada dunia dan tidak ada bahaya bagi hati melainkan tertarik kepada hiasan dunia. Maka, apabila hati telah hancur, apalagi yang akan dibanggakan oleh seseorang di hadapan Allah kelak?" -Imam Ahmad Bin Hanbal-

Thursday, April 29, 2010

Jom kaji keputusan prk di hulu selangor dan result exam yang baru keluar..

Hulu Selangor kembali reda dari kepanasan pilihan raya yang kebersihannya penuh dengan tanda tanya.

yang agak memusykilkan saya pabila saya kurang berminat untuk mengetahui keputusan pilihan raya tersebut. Walhal, selaku rakyat selangor, saya perlulah cakna terhadap apa yang berlaku di negeri sendiri. Mungkin atas faktor saya berada di zon yang tidak selamat membuatkan saya jadi kaku dengan pilihan raya kali ini. Tapi, bila seorang kawan menghantar mesej tentang keputusan pilihan raya pada malam selepas pengiraan undi, pelbagai persoalan yang menerjah masuk ke minda saya.

"erm..rasa macm tak sohih. kena kaji balik ni. ni mesti kes RASUAH yang ditabur guna duit rakyat. mengapa ramai lagi yang masih buta mata hati...???" seorang sahabat bertanya penuh kemuskilan.

Dengan kesibukan menguruskan pelajar-pelajar yang baru masuk pada hari yang sama, membuatkan saya semakin sesak. Apa cer kat luar DQ sana ya??...

Result exam semester 4 pun baru keluar pada minggu lepas. Tahniah kepada yang berjaya mendapatkan pointer yang cemerlang-cemerlang. Kepada yang resultnya kurang memberansangkan, buatlah sesuatu agar di sem baru ni, resultnya bertambah baik dan cemerlang.

Apa2 pun, carilah hikmah di antara dua itu.

Cemerlang dan kurang cemerlang...

subhanallah,... Ada misi yang belum diselesaikan.. terlupa sebentar....



teruskan mencari diri...

No comments: