salam tazkir

" tidak ada yang bahaya bagi iman melainkan cinta kepada dunia dan tidak ada bahaya bagi hati melainkan tertarik kepada hiasan dunia. Maka, apabila hati telah hancur, apalagi yang akan dibanggakan oleh seseorang di hadapan Allah kelak?" -Imam Ahmad Bin Hanbal-

Sunday, October 30, 2011

Pabila KLIA melambaiku pulang~

Pernah?
Diganggu mimpi yang mengetuk2 diri..?

Di laut mati itu,
Aku prnah memikirkan tentang itu..

Pernah itu bukan sekali dua,
Tapi kekerapan yang buat aku terasa culas

Tuhan,
Petanda apakah ini..

Spirit yang bersisa,
Hanya tinggal sekelumit cuma..

Siapa kata aku betah di sini..
Mngapa jiwaku seolah2 menafikannya..

Kelmarin,
Jua semalam,
Mimpi yang sama bertandang lagi..
Dan aku bagai masih kaku ntk mnafsirkannya..

Tuhan..
Jiwa ini makin luruh..
Kesejukan yang bertiup hingga menyucuk ke tulang hitam itu, benar2 menyentuh hati..

Aku kah yang lemah Tuhan..

Pintaku,
Izinkan aku mngerti hakikat mimpi2 itu...

Aku ingin pulang Tuhan...




_teruskan mencari erti_






291011

11pm, Urdun.

No comments: