salam tazkir

" tidak ada yang bahaya bagi iman melainkan cinta kepada dunia dan tidak ada bahaya bagi hati melainkan tertarik kepada hiasan dunia. Maka, apabila hati telah hancur, apalagi yang akan dibanggakan oleh seseorang di hadapan Allah kelak?" -Imam Ahmad Bin Hanbal-

Wednesday, September 8, 2010

Doa untuk abah..

Doa untuk abah.. Abah kurg sihat. Dah lama jugak abah bertahan dengan penyakit-pnyakit tersebut.
Saya tidak tahu apa yang saya boleh buat demi membantu abah. Sebelum-sebelum ni, jika saya atau adik beradik lain sakit, tiada klinik lain yang kami jejak. Cuma abah yang rajin membacakan doa untuk sakit2 yang kami alami.
Pernah suatu pagi, abah memandu dalam keadaan tidak sihat ke tempat kerja. Saya dan k.long ada sama dalam kereta tersebut kerana bekerja part time di tempat abah bekerja. Selepas melepasi tol, kereta yang abah pandu jadi tak stabil. Terkejut kami melihat keadaan itu. Tiba-tiba kereta yang kami naiki berhenti di tengah-tengah lebuhraya. Abah buka pintu dan terus muntah. Selepas abah selesai muntah, saya menawarkn diri untuk memandu. Tapi, disebabkn waktu tu saya baru memiliki lesen L, abah tidak mengizinkan. Abah kata abah sihat. Sepanjang perjalanan saya menangis di dalam hati sambil berdoa moga Allah mengurniakan kesihatan buat abah..

Buat semua pembaca yang budiman.. Mohon doakan ayahnda dan ibunda saya yang kurang sihat. Semoga Allah mengurniakan kekuatan dan kesihatan kepada mereka untuk meneruskan perjuangan di bumi Allah ini..
Mohon doakan ya.

Moga doa yang dipanjatkan dikurniakn pahala sedekah oleh Allah s.w.t.
Ameen..

2 comments:

ilmi_alfauzani said...

Salam..abid,ana doakan mak ayah para pejuang agama Allah diberi kekuatan & kesihatan untuk terus mendidik kita..Miss u.

AnA ImTiYaZ.. said...

syukran ya ukhti..
Barakallahhu fik..